lördag 8 mars 2008

Uppdatering

Halloj! Ojojoj nu var det lääänge sedan jag skrev nått...

Dartan tackar för alla gratulationer i samband med hans stora bemärkelsedag, och självklart åkte även han på magsjukan. Men han hann med att äta sin födelsedagsmiddag med en massa smaskigheter innan hans kräkningar satte igång. Det kanske var en liten tröst, men dock...

Livet i Lillbacka går vidare med glädje och nu har vi ÄNTLIGEN fått till en i varje fall någelunda internetuppkoppling, så nu är det bara telefonen kvar så är vi återkopplade mot omvärlden igen. Kartonguppackandet går däremot väldigt trögt, vi har liksom hittat en acceptabel nivå och kartongerna är förpassade till ett av rummen - vårt gästrum. Och så länge ingen gör anspråk på rummet så kommer nog kartongerna vara kvar, så om det är nån därute som vill hjälpa till kan ni alltid börja med att boka in en övernattning för att tvinga oss att göra ett ryck :D

Hundträningen går också framåt, eller rättare sagt så kanske jag ska säga Rusaträningen för de andra två stackarna får inte särskilt mycket träning. Men Rusis sköter sig fint, och vi hoppas att vi kan få komma med på nån av de appellspår som vi anmält till. I värsta fall om det är allt för hopplöst med bortlottningar har jag en säker start i maj då min nya bk har en tävling då. Och vi får ju ändå inte starta lägre förrens tidigast den 30:e maj så målet är att hon ska vara uppflyttad senast då.

Idag har vi tränat sök igen och jag har egentligen inget att skriva om för det går bara bra. Hon gör precis som jag vill att hon ska göra. Hon är en liten stjärna!!!

Vi avslutar med att HURRA högt för Reko & Alex som blev först ut i kullen med att starta appellen. Det gjorde de med bravur och blev uppflyttade till lägre med finfina poäng. Resultatet finns att läsa i resultatbörsen på Kogaråsens hemsida. Vi utropar GRATTIS!!!

//Linda, som hoppas hon kan bli lite flitigare med sina blogginlägg.

Ps, hittade en rolig intervju med Malin som en av hennes klubbkompisar, Susan Manhold, gjort, klicka här för en stunds trevlig läsning :D

Ps2, Var på Tyresö igår och tränade. Det var förresten rena rama kennelträffen för Kogaråsens Stockholmsfilial, här var Kastor, Rusa, Orca, Pesto, Svante och utbölingarna Newstory Dart & Giselle och Ullhedens Gira. Efter avslutad träning gick vi en promenad alla tillsammans i det fiiina vårvädret, rätt häftigt att komma med åtta tervar på en gång. Trist att vi inte hade nån riktig kamera med, men Magda gjorde ett tappert fotoförsök med sin mobil, resultatet finns här

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej farsan!
Tänkte bara meddela att jag hade fina höfter, dvs A bak & ua fram samt Ögonspeglad Ua. Tjingeling från Red Goblin´s Elvah
Stor blöt puss från oss alla träsktroll på Goblin´s

Anonym sa...

Grattis eill faster Elvah's rgt resultat.
Nu är det bara fem dagar tills jag kommer ner med min mamma å då vill jag jätte gärna träffa pappa m flock.
Kram från Nio

Anonym sa...

var på tiden med en uppdatering:):).
Visst är hon en liten stjärna Rusisen!ses på onsdag.

Anonym sa...

Hellou!
I don´t know if Lena/Linda have told you that we are coming to the newstory läger and Ninja will do her Korning too!
Hope to see you then. :)