onsdag 19 mars 2008

Väntan

Åhhh att man ska behöva vänta på Rusis röntgenresultat så himla läääänge. Jag är nog Svenska Kennelklubbens flitigaste hemsidesbesökare just nu, men det är samma visa varje gång. Inget nytt... Hoppas hoppas att det kommer imorgon, annars är det ju bara att vänta till nästa vecka. Och när vi ändå har röntgenspänning i det här huset adderas det ytterligare av att Dartdottern RG Eryn ska röntgas på fredag, så vi får ändå fortsätta hålla tummarna knutna även om Rusas resultat kommer i morgon. Men jag vill veta NU!!!!

Idag kom kallelsen till Mh't och vi kom med. Det ska bli såååå kul att få träffa Reko & Rappe. Jag kommer nog vara lite pirrig inför själva testet för med FläppRusis i andra änden på det (minst) 180 cm långa kopplet kan allt hända.
Måste dock säga att kallelsen är en aningens otydlig, men finns det nån därute som fattar vad som står kan ni väl höra av er och berätta det för mig. Jag fattar så mycket som att vi ska vara där till 10.00...

Så här ser kallelsen ut:
Välkommen till Mönsterås Brukshundklubbs Mentalbeskrivning Hund.

Datum: 2008-03-29
Tid: Samling 10.00, 2 st hundar beskrivs

Du och din hund kommer att starta någon gång mellan 10.00-13.00

Vadå 2 st hundar beskrivs? Och man brukar ju kunna säga ganska så specifikt när dagens olika hundar ska gå. Hade de skickat med en deltagarlista hade vi säkert kunna klura ut saker och ting på egen hand...
Om du Alex läser detta, när ska ni vara där?
Hur som helst, det ska bli kanonroligt. Och eftersom vi ska till Mönsterås tänker vi nog passa på och ta oss en titt på sälkolonins spa-anläggning hemma hos mamma Lexa :)

Nä nu ska jag sova så jag kan hålla koll på Skk's hunddata imorgon och Moa som kryper runt och hittar på bus :) Hon börjar bli snabb kan jag säga, idag lyckades hon dra ut alla 2- och 3-literspåsar ur sina kartonger medans jag slog in ett paket precis brevid henne

-Linda

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Linda

Så här står det på min
Datum 080329
Tid samling 8.00 3 hundar beskrivs. Din hund kommer gå mellan kl 8-10.

Få vi nu inte vara ihop iallafall*snyft*

Anonym sa...

Hej Alex!
Självklart kommer vi vara där till 8.00 om ni ska vara där då. Att titta på er är ju minst lika viktigt som att själv komma till start...

-Linda

Anonym sa...

Fasiken att man ska ha kurs den dagen, jag skulle så gärna vilja vara med den 29:e. Kanske kan komma en liten stund.
Linda du kan ta bilden som du vill ha för visst är han stiligt gamle pojken...
Kram Annelie

Carina sa...

Spännande med mh och röntgen!
Håller tummarna såklart!

Glad påsk på er från Skärhamn