måndag 31 mars 2008

Mh

Här kommer en kort uppdatering.

I fredags åkte vi ner till Lena & Wille för att ha lite närmare till Mönsterås på lördagmorgon. Det vad dagen D för R-kullens MH. Alla tre Rusa Reko och Rappe var tillgängliga och skottfasta och de skötte testet finfint. Är jättenöjd med Rusas insats, hon betedde sig ungefär så som jag trodde att hon skulle göra. På avståndsleken har hon bara fått en 3:a på samarbetet men hon var uppe och stötte 3 ggr på figuranten när den var passiv, men det var kanske inte tillräckligt för att det skulle ge utslag i protokollet. Och sen blev jag lite förvånad på spökena, jag trodde hon skulle föra ett djäkla liv och kanske tycka att det var äckligt. Men hon stod framför mig och morrade bara när spökena kom för nära, och när jag släppte kopplet gick hon fram på en gång. Duktig tjej!

Ni som vill läsa hela kullens protokoll, titta in på Kogaråsens hemsida

Det var jättekul att träffa brorsorna igen, det är två stiliga killar. Reko är större än Rappe mende är lika goa båda två.

Nu den här veckan är vi kvar här nere i Småland och inväntar Orcas valpning och Rusis appelltävling. Jag och Lena ska försöka var flitiga med träningen för hon och Milla ska också tävla till helgen.

Igår hade vi en jättetrevlig dag i Valdermarsvik för Lena & Asca, Kerstin & Ockra och Åsa & Polka tävlade lägrespår. Alla tre var superduktiga, Åsa & Polka blev uppflyttade men Lena & Asca hade för få pinnar med sig från spåret och Kerstin & Ockra hade oturen att sakna 1 ynka poäng på lydnaden, men det såg supertrevligt ut när de var där inne.

Vi skickar våra kramar till Darts syster Dixi som fick en akut livmodersinflammation i helgen, så hon är nu opererad och vi hoppas att hon kryar på sig fort.

Nä nu ska jag till skogen med alla hundar, hej svejs!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis faster till ett kalasfint MH :)
kram från oss i norr

Anonym sa...

Congratulations from Finland! Rusa has done great work. :)

Anonym sa...

Duktig Rusis!

Pussa Orca från hennes matte!

Carina sa...

Grattis på er! Gott jobbat!
Spännande med apellstarten!
Kramar från Carina & Narni

Anonym sa...

Nu rullar det på vill jag lova.
Röntgen - MH och snart apellen på bara några veckor.
Kul att det går så bra för er!
/ Pål & Nezzie

Anonym sa...

Grattis igen moster!!Jag visste ju redan hur ball du var,tänk att din matte kunde tro du skulle bli rädd för ett par spöken!
/Svante me flock

Anonym sa...

Kul att det gick så bra på MH:t för Rusa och övriga i R-kullen! :)
Lycka till med apellen!
Hälsningar från Norr!

Anonym sa...

Hej Pappa Dart med flock!

Tänkte bara berätta att jag har A på mina höfter och artros ua (0) :o) Min nya mamma är såååååå glad för nu är det fritt fram för mej att springa på agility banan :o) Ja min "gamla" mamma blev också super glad!
Hoppas vi ses på kommande MH här uppe :o)
Tass Eryn

Anonym sa...

Grattis till uppflyttningen idag!!!
Suveränt! Vi förväntar oss en fullständig rapport inom kort! Obs, det rimmade!!
Kramar från Skärhamn
Carina & Narni