lördag 14 mars 2009

Hysterika

I torsdags träffade jag Jennie & Anna på Solna för att träna uppletande. Anna ska ju ha en liten bebis om någon vecka och vi har inte setts sedan i höstas någon gång, så det var kul att få se magen innan bebisen är ute.
Jag tänkte att jag skulle kolla av vad som händer vid ett tävlingsupplägg, och vad ska man säga? Tja, been there done that eller here we go again... Nått gör jag ju eftersom jag får hundar som kubbar som galningar på de första skicken, Rusa gjorde EXAKT som Dart alltid gjorde, rakt ut och sedan springa i vallningskanten runt hela rutan utan en tillstymmelse till att ha näsan igång. Hade jag bara skrivit dagbok back then hade jag ju nu kanske haft en susning om vad jag då gjorde så vi kom tillrätta men det gjorde jag ju inte. Nu fick Rusa i och för sig in fyra av de sex föremålen och jag skulle tro att det var inom 5 minuter, men det är ju extremt onödigt att slösa bort en massa av sin tid på att bara springa och imponeras av sin egen hastighet...

I går hade jag ledig förmiddag och då åkte jag och vovs till DTBK där vi började med att promenera en vända på golfbanan och sedan tränade jag och Rusis i modden på planen. Började med framåtsändandet och när vi är själva och hon ska springa mellan skärmarna fungerar allt bara fint. Måste alltså försöka få till nått eller några pass med en mänsklig grupp i veckan.
Skallet, just nu är vi nog på en platå där det varken går framåt eller bakåt. Frustrerande, ena gången skäller hon i bra serie och tystnar på en gång, nästa gång skäller hon med uppehåll och kan inte hålla truten på tystkommandot. Träna träna träna, ett tämligen enkelt moment där det känns onödigt att ge bort poängen.
Krypet, fungerade fint. Kanske att hon låg lite för högt i aktivitet men hon höll sin teknik och då är det bra.
Hoppet. Jaha nu har jag lyckats få henne att satsa ordentligt på uthoppet och då helt plötsligt börjar hon hjula på återhoppet eller rättare sagt så försöker hon balansera uppe på hindret och det får man inte en endaste poäng på. Måste alltså klura ut ett sätt som gör att hon tar i mer ordentligt på tillbakahoppet. Tips? Någon?

Idag jobbade jag också kväll så på förmiddagen hann jag med ett spår som Johan lade åt oss. Man kan väl utan underdrift säga att om vi kommer runt spåret på tävlingen ska vi dels få ett bra spår och dels måste vi ha en STOR nypa tur också. För att idag var madame väldigt strulig och ofokuserad, vi kom runt men det var med nöd och näppe. Sååååå om vi den här kommande veckan kan utöka dygnets timmar så ska jag nog hinna med att träna det som måste tränas fram till tävlingen. Stackars Rusis! Först händer ingenting händer ingenting händer ingenting i flera månader sedan BAAAM! NU TRÄNAR VI HYSTERISKT!!!!

Jobbar i morgon också men vår skyddsträning är inställd på kvällen så då hinner jag ju träna lite efter jobbet :D

Hej svejs från en lätt träningsmanisk Linda

....som håller tummarna för att Belle som ska på ultraljud i början på veckan har små Kastorbebisar i magen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, så var det ju det där med tränings hysterin ;)
Kram Annelie

Carina sa...

Fniss, ja fröknarna Raket är systrar va?
Det går nog susen framöver skall du se, vi håller tummarna tills dom blånar.
Och just det ja, glömde ju säga att det var i Haparanda jag skulle tävla... Det är nog lite långt för dej att köra så bäst du och filmkameran stannar hemma...
KRAM