söndag 8 mars 2009

Skyddshelg

I lördags ringde klockan 03.00 och på glada ben hoppade jag ur sängen. Kom iväg som planerat halv fyra på morgonen och resan ner till Stormvallen tog knappt fyra och halv timme och gick alldeles utmärkt. Parkerade vid ridhuset tio minuter innan utsatt tid och den första personen jag fick syn på var Anna med Frank, kul!
Alla vi som skulle vara med på lägret fick börja med att bekanta oss under tiden vi åt frukost. Det visade sig vara ett jättetrevligt gäng med många olika raser representerade, boxer, dobermann, riesen och givetvis malle och schäfer. Superroligt! Det är ju så kul att träffa och lära känna nya hundmänniskor. Man kan summera med att det var högt i tak och att gliringarna haglade, men västkustborna gick bet på att knäcka en hufvudstadsbo även om försöken tidvis var enträgna :D

Har verkligen haft en kalashelg med jättebra träning, Jörgen, och Christoffer som hjälper till att figga är verkligen hur duktiga som helst. Rusa har tagit ett STORT steg framåt, hon har skött sig suveränt bra hela helgen, dvs 7 pass på raken. Ska sätta mig och skriva ner vad vi har gjort och försöka göra en plan för vår kommande träning här hemma, så jag återkommer med en mer detaljerad beskrivning av träningen lite senare.

Vi har fått jättefin mat och blivit väl omhändertagna och pratat hund timmavis, det var jättekul att se de olika hundarna arbeta.

Jag fick ju låna en bil av min lillebror, en trevlig bil, men det var väl kanske inte den mest optimala hundbilen om man säger så. En Volvo S80 med fiiin ljusbeige skinnklädsel, alltså en bil utan kombi... Jag tänkte dock inte så långt utan trodde att det skulle räcka med att packa in baksätet med typ fyra lakan och en stor bäddmadrass, eller rättare sagt det trodde jag så länge jag var kvar här hemma där backen är djupfryst och stenhård. Väl på plats insåg jag bilens olämpliga utformning och inredning, för ni kanske vet hur det brukar se ut på marken utanför ridhus på våren, GEGGIGT! Gegga i kombination med ridhussand är nog inte den bästa behandlingen för ljusbeigt skinn... Men änglarna Jörgen & Karin kom till undsättning med en bur som ställdes upp i ridhusets varma fikarum, så där har Rusis fått ligga mellan träningspassen. Tack vare det kan jag återlämna bilen i sitt ursprungliga skick vilket känns fantastiskt skönt!

Tack alla närvarande för en jättetrevlig helg, jag sitter i soffan och bloggar och slötittar på Beck efter en skitjobbig lååång hemresa i snömodd och på sliriga vägar. Men tack vare energikicken jag fick av helgen, kom jag till slut hem tillsammans med en trött och nöjd liten SUPERRUSA.

-Linda

...som avslutar med att säga GRATTIS till Dartsonen Spinoys Julius "Julle" med matte Eva som tävlat lydnadsklass III och fått sitt andra förstapris. Härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Avundsjuk! Lycka till med skyddskarriären.