onsdag 11 mars 2009

Träning

Idag hade jag, Jennie, Malin och Magda en liten kennelträff på parkeringen i Frösundavik. 8 tervar varav 5 Kogaråsare nämligen Kastor, Rusa, Orca, Pesto och Svante. Sedan var det Dartan och Hjärtie från Newstory och lilla Gira från Ullheden.

Vi började med att träna uppletande och Rusis flängde runt lite mer än vad hon brukar. Men hon slet på och fick in sina fyra prylar, tror att flängandet till viss del beror på snön som det senaste dagarna trillat ner i mängder. Vi har nu större snövallar än vad vi haft på hela vintern och jag hatar snön och längtar efter våren mer än någonsin....

Efter uppletandet tränade vi lydnad och jag fick hela högrelydnaden kommenderad och det märks att jag har tränat alldeles för mycket ensam för lilla madame var mer störd än tidigare av alla människor runt omkring. Men hur som helst gick fria följet och inkallningen bra, framåtsändandet är ju inte färdigt och kommer inte att bli det på en vecka heller. Men nu ligger fokus fram till tävlingen på att schyssta till det så att vi förhoppningsvis kan rädda ett betyg. Krypet går bra och skallet har vi kommit så långt med att nu sitter hon fint och skäller bra bredvid mig men på tystkommandot hoppar hon bakåt och tystnar för att efter ett par sekunder sätta igång att skälla igen... Alltså nästa träningsläxa!
Tung apporteringen, helt ok just nu.

Träffen avslutades med lunch på Thelins, jättetrevligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va mysigt med lite kennel träff , va avensjuka vi blir =)
Skönt o höra att även ni har snö för här snöar de värre än nånsin , suck ....
Ha de gott !
Kram Louise & Spexa & co