söndag 23 september 2007

Hallingeberg t/r

Elithunden OrcaIdag är det roligt att vara Dartmatte och Kogaråsare :)
Jennie & Orca är numer ett elitekipage efter uppflyttning ur högrespår idag i Flen. HURRA!!! Samma tävling vanns av ett annat jätteduktigt Kogaråsekipage Donald & Mikko. I Västervik var det Gun & Otiz som visade upp sig, de tävlade lägrespår och blev trots tre tappade pinnar på spåret uppflyttade till högre. GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er allihop!!! Passar också på att gratulera Anna & Isse som var i Fagersta igår och tävlade högre. De vann och blev också uppflyttade till eliten. Kul!

I fredags åkte familjen Frisk-Mattsson ner till Småland för att Pensionat Kogaråsen hade frestat med kräftskiva. Och vilken kräftskiva, den gick inte av för hackor. Löksoppa som entré därefter dukades det fram krabbor, räkor och framförallt Willes hemfiskade kräftor. MUMS!!! Jag blev proppmätt...

Moa verkar klara skaldjursfrossan utan större besvär, kanske lite röda prickar på ena kinden. Skönt, för nog funderar man över det man äter nu när hon får i sig av allt det jag får i mig. Efter operationen i måndags sa narkosdoktorn att jag bara behövde pumpa ur och slänga första omgången och sedan skulle det vara lugnt att Moa fick amma igen. Hej o hå, vi gick och la oss runt nio på måndagkvällen vilket är mycket tidigare än vad vi brukar och Mois sov till tolv på tisdagen med två små matstunder. Så jag tror nog allt att hon fick i sig av de läkemedel jag hade fått, för även om hon är världens snällaste bebis så tycker jag inte att hon brukar sova riktigt så länge.

Igår tränade jag, Lena och Kerstin lydnad på Gamleby bk. Kastor fick köra frittfölj och inkallning och sedan fritt följ och inkallning. Jag ska försöka länka ihop de momenten så Kastor tänker att inkallningen är belöning för fria följet. Vi får väl se om det kan fungera... Rusis det lilla hjärtat fick börja med fotträning, det går bättre och bättre. Därefter utskick till gruppen som flyttar, hon är faktiskt jätteduktig på att hitta mitten på gruppen trots att den flyttar. Sedan visade vi upp vårt saktagående, här är hon hur söt som helst för hon smyger fram mot en boll som jag håller. Nu ska jag försöka få henne att göra likadant mot utlagd boll, men än så länge är smygandet kopplat till mig. Hennes pass avslutades med hopp ut till target, vilket gick bra.

Idag började vi med att åka till Gamleby bk för att Lena skulle debutera lydnadseliten med Milla. Det gick sådär, de moment som är klara ser jättefina ut, men den nya rutan med konskick och dirigeringsapporteringen är inte färdigtränade, se det blev idag till två nollor. Men det dröjer nog inte allt för länge innan Milla har två championattitlar.... Efter Gamleby bk stod Västerviks bk på tur, Gun & Otiz var ju där och tävlade lägrespår, så vi åkte dit och tittade på deras lydnad. Jättekul var det att få se dem in action, när den tävlingen var avslutad passade vi på att träna lite. Även idag var Rusa duktig, jag gjorde i stort sett samma saker som igår. Hon är såååå rolig att träna med.

Innan vi åkte hem bjöds vi på rökta abborrar som Johan & Wille hade dragit upp under lördagen. Det är verkligen supersupergott!

Den här veckans träning har jag tänkt lägga på att få fjong på Kastors lydnad inför helgens tävling i Borlänge. Det är ju en bit att åka och det är ju alltid roligare att tävla när man känner sig väl förberedd, och i synnerhet när man åker långt...


Ber om ursäkt för att dagens bloginlägg är lite svamligt, men jag är skittrött så nu ska jag sova!!!

Godnatt...

Inga kommentarer: