tisdag 11 september 2007


Ibland är man ju totalförvirrad. Igår när jag hade varit på KS och träffat narkosdoktorn, så kommer jag hem och har en arg och hungrig Moa i bilen. Fort ut med vagnen, ner med ungen och snabbt in med vagn och Rusis som hade fått ligga i bilen. När Johan sedan kommer hem FYRA timmar senare undrar han varför jag lämnat bildörren på vid gavel i regnet? Eller rättare sagt, han trodde jag satt i bilen och väntade på honom, men när han kom in upptäckte han ju att vi var hemma. Hmm, eftersom Moa var arg när jag parkerade har jag bara slitit ut henne ur bilen och stressat in och lämnat bilen som den var... Men jag hade låst den, bra va?! Undrar vad försäkringsbolaget sagt om vi blivit av med bilens innehåll???
Jag fick operationstid när jag var hos doktorn. Den 17/9 ska jag läggas under kniven... Huuu! Men det är "bara" en titthålsoperation, så jag slipper i varje fall få hela buken uppsprättad. Nä nu längtar jag till den 18/9 och att allt är över, jag har ju aldrig varit sjuk och jag har aldrig legat på sjukhus förutom nu när Moa föddes och därmed har jag heller aldrig blivit sövd. Och det är inte heller något jag ser fram emot...

På förmiddagen idag träffade jag Jennie & Anna på Sthlms Avdelningen. Tränade lydnad med en väldigt väldigt gasad liten Rusa, vi gjorde inkallningar eller rättare sagt vi borde ha fokuserat på sittakvar. Men det är såååå tråkig träning. Sedan gjorde vi hopp och fram till target - jätteduktig. Fotgåendet går bara bättre och bättre - kul! Och till sist gjorde vi ståövningar med fejkade bollkast - ganska bra. poletten har inte riktigt trillat ner än.

Nu ska vi till Tyresö och gratulera Magda & Hjärtie till deras nya brukschampionat. tänkte passa på och träna lite där också. Plus att jag hoppas att det är skotträning, tror det brukar vara det på tisdagar...

Hej svejs
Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

TACK för Grattisar :) :) Hjärtie njuter fortfarande av jättepresenten, den kommer nog att räcka ett bra tag till... Vad skoj att du börjat blogga oftare igen:) Verkar som om den nya bloggen fungerar bra!
/Magdalena (som är träningssugen, ses nåt framöver dagtid kanske?)

Anonym sa...

Hej Linda,

Hittade din Blogg från Marimicks hemsida, kul att läsa hur det går för er lilla familj... Ser också att du har en ny stjärna på gång, kul! Jag tog bort Assja i februari efter en trolig hjärnblödning, det gick fort men var såklart jobbigt för hela familjen, barnen saknar henne och pratar ofta om att hon är i himlen och är frisk. I mitten av juni blev jag med valp, denna gång en liten border collie, som jag har tänkt att tävla lydnad, kanske bruks och vallning med. Jag är ledig varannan måndag, skulle vara kul om vi kunde träffas o träna lite tillsammans, du ligger ju några månader före mig, så du har kanske tips till min träning, och jag kan ju alltid hjälpa dig med spår eller något. Om du vill kan du skriva till min mail, antingen ylva.paivinen2@astrazeneca.com eller info@ylvashastmassage.com

Hälsa Johan, Moa och alla hundar, hoppas vi kan ses snart!

Carina sa...

Jobbigt med väntan inför operationen... Vi håller tummarna såklart. Jag har ju haft "oturen" att bli sövd några gånger, och varje gång försöker jag hålla mej vaken ända tills jag räknat till tio, men jag tror aldrig jag har passerat 3 nångång...! Har man fått lite lugnande innan så förstår man ju varför folk blir knarkare... Mmmmmmmmmmmm...