torsdag 13 september 2007

Äntligen!


Ja, äntligen så har Kastor kommit med på ett elitspår. Vi har lyckats bli bortlottade från allt jag har anmält till nu i höst, men nu har vi alltså kommit med i Borlänge och dessutom står vi som 6:e reserv på Värmdös tävling. Nu ska jag ju inte pipa för jag är ju glad att jag har kommit med, men det är klart att man kommer med på den tävling som ligger längst bort av dem man har anmält sig till... Det innebär att Kastor nu ska dammas av, och det är ju en utmaning i sig. Uppladdningen för tävlingen kommer ju att bli så där med tanke på att jag ska opereras nästa vecka. Men hur som helst ska det bli kul att få tävla igen, och jag har inga förväntningar så det blir som sagt kul oavsett hur det går (bara vi kommer runt spåret...)

Nu i helgen går Nordiska Mästerskapen här i Stockholm, huvudarena är Stockholms Södra. Jag har lovat att figga på söndagens sök som arrangeras av Tyresö. Det ska bli jätteroligt för det var massor med år sedan som jag låg figurant på en söktävling, och nu kan man ju dessutom hoppas att få se några riktigt bra hundar :)

Igår tränade vi på Lidingö. Rusa fick börja med fotgåendet, vi hade kommendering som jag struntade i. Bara för att hon ska få lära sig höra kommenderingen men den betyder inget. Fortsatte med stadga på sittandet och inkallningar. Hon är duktig när jag lämnar henne framåt, men när jag går bakåt så tycker hon att det spelar väl ingen roll om hon vänder sig efter mig... Måste träna mer på att inte vara så förutsägbar. Avslutade passet med saktagåendet, och som det ser ut nu så har det potential att bli riktigt riktigt bra :) Hon smyger som en bc och ser hur gullig ut som helst. Mellan momentträning hade vi små pass med avkoppling för jag kom på häromdagen att jag får inte glömma bort "av och på-knappen"! Hon är såååå rolig att träna med, jag kommer ju få bakslag precis som alla andra men just nu fungerar allt precis som jag vill. Gulliga gulliga Rusisbus.

Här hemma däremot fortsätter hennes djäkla nojjor, hon vill fortfarande inte gå in i porten. Och idag när hon smet ut, mötte hon vår granne som kom och bar på en gigantisk Nalle Puh
,ca 120 cm hög... som om hon bara skulle få det bekräftat att det bor skumma saker i det här huset. Igår kväll tyckte hon att Johan var kuslig när han slamrade med matskålarna, plus att det tydligen smyger runt skummisar utanför fönstrena i vårt vardagsrum (dessa finns dock enbart i Rusas sinnesvärld) och de här så kallade skummisarna måste man hålla på avstånd med att skälla och buffa.

Nu ska vi städa så det är fint till helgen, och om vädret är skapligt i morgon ska vi spåra. Kul i kul!

Linda

2 kommentarer:

Carina sa...

Kul att du kom med på spåret! Vi håller såklart alla tummar och tår... Jag och Narni går också och väntar på om vi blivit bortlottade eller inte... Iofs så blir jag inte ledsen om vi blir bortlottade för det har varit lite klent med träning det sista.. Shit vad kul med NM... Och skit att det är så långt, annars skulle det varit roligt att titta på!

Anonym sa...

Halloj!
Jag umgås en del med Jennie & Noris. Dessutom var jag med på ett Kogar-läger för några år sen så jag vet ju vem du är :-) Hamnade här på nåt vis och har nu läst igenom alla inläggen. Skrattade gott (ja ursäkra, men det lät så roligt) åt den uppätna klänningen och tänkte direkt på min egen buse här hemma, för sånt skulle hon också kunna göra.... Dom blir kanske lite knasiga av att få konkurrens av en liten tvåbent... ;-)
Lycka till på spårtävlingen! Jag kikar in här igen fler gånger. Fina bilder förresten!
Hälsningar Therese, Gabbie & Zatoya samt lilla Felicia