måndag 24 september 2007

Moa




Ni som bara vill läsa om hunderiet får hoppa över det här inlägget för det kommer bara att handla om goa Moa.

Ikväll har hon för första gången vänt sig från mage till rygg. Tjoho duktig bebis. Hon är 3 månader och 1 vecka gammal, förra veckan vägde hon 6455 stadiga gram och var 62,5 cm lång. Den lilla nyfödda minibebisen är nu ett minne blott, men vi har istället fått en glad rolig krabat som svarar och kommunicerar. Att vara mamma är så mycket roligare än vad jag nånsin hade kunnat tänka mig innan. Det krävs inte särskilt mycket av henne för att man ska le och bli glad ända rakt in hjärtat. Märkligt märkligt vad den här lilla människan kan påverka en. Det är svårt att fatta eftersom jag aldrig har längtat efter barn innan Moa var ett faktum.

Förra veckan fick vi vår nya videokamera och samma kväll som vi hade hämtat den stod hon i mitt knä och jag gör pruttljud och rätt var det är börjar ungen att skratta med ljud, hur gulligt som helst, hon har ju flinat och lett länge men skratta på riktigt var det nu premiär för. Jag tjoade till Johan att han skulle hämta kameran och filma henne och vi lyckades faktiskt dokumentera den fantastiska begivelse :)

Den vanliga kameran nyttjas flitigt och den senaste tidens Moa-alster återhittas här i vårt webalbum...

//Linda

4 kommentarer:

Carina sa...

Hon är supergo! Och visst är det häftigt när dom där första gapskratten kommer, man kan liksom inte låta bli att fortsätta busa och skratta så gott själv åt det härtliga skrattet.
Men vips så är dom 10 år gamla och mamma är mest pinsam! Passa på!
Kramar från Carina & Narni

Anonym sa...

Vilka superfina bilder på gulliga Mois!

Anonym sa...

Hej igen!

Vilka goa bilder på lilltjejen! Jag tar och länkar hit från min sida, för jag lär definitivt komma hit fler gånger och läsa om hundarnas och Moas tokigheter och framgångar!

/Therese, Felicia, Gabbie & Zatoya

Annelie sa...

Vilka härliga bilder på Moa!