tisdag 10 februari 2009

Bilder 9/2

Igår var det så fint vårvinterväder att jag var bara tvungen att ta med mig kameran ut på promenaden, så här kommer några av gårdagens alster. Använda mitt nya zoom-objektiv, eller nya och nya, jag fick det i födelsedagspresent i höstas men jag har knappt använt det. Några av springbilderna är lite korniga men det beror nog på avståndet, och så har jag inte riktigt fattat inställningarna för jag tycker färgerna blir lite blaskiga. Nåväl, här är gårdagens bildskörd.



Kastor

Dart

Rusa

Rusa

Rusa rusar runt





Hmmm, de där kanske man skulle ta sig en liten närmare titt på....

Hon gjorde tre rusningar, men kråkorna lättade och flög iväg och satte sig 15 meter längre bort och då blev de helt ointressanta tyckte Rusis

Killarna poserar

Idag har det varit en pissig dag rent ut sagt! De ringde från dagis igår och sa att Moa var hängig, hämtar henne och då har hon 38,6 när vi kommer hem. Men hon piggar på sig under kvällen och när jag åkte till jobbet för att jobba natt igårkväll var hon pigg och glad igen. I morse var hon feberfri, så vi ringer dagis och frågar hur vi ska göra och får till svar att "ni gör det ni tror är bäst för Moa"... Hmm, hur ska man veta vad som är bäst? Gå till dagis och kanske inte riktigt vara på hugget eller vara hemma med en übertrött mamma? Hur eller hur så bestämde vi att hon fick väl vara hemma en dag extra då. Och vad innebar det? Jo att jag kunde ju inte gå och lägga mig, och hur fräsch är man efter att ha varit vaken ett dygn? Somnade när hon sov lunch, 1 timme! Det blir man inte pigg av, man blir nästan tröttare. Men det var ju bara att härda ut tills Johan kom från jobbet vid 16... Fick sova två timmar vilket kändes som att komma till himlen! I morgon ska ungen till dagis och jag ska ägna mig åt att kurera min nya dagisbacill och leka med dogsen, ett spår till Rusis kanske? Det var läääänge sedan sist och hon är nu anmäld till säsongens första högrespår och då hoppas vi att vi kommer med och kommer vi med ska hon vara någelunda genomkörd. Men det är en hel del vi har att göra tills dess. Upptag, uppletandet, platsliggning med matte utom synhåll och framåtsändandet är väl de skaer som idag känns längst ifrån att vara klara...

Hej svejs

3 kommentarer:

Malin sa...

Vilka super fina bilder, ser hur härligt ut som helst. Hoppas ni kommer med på högrespåret, det grejar ni galant!

Kramisar från Malin och Jojo

Anonym sa...

Skönt med stora barn som klarar sig själva när de är sjuka! Jätte härliga bilder på grabbarna och Rusis. Emma håller på och tränar vändningar och fjärrdirrigering med Lex. Hon har insett att man inte hinner med en terv utan behöver kunna styra upp från lite håll. Ha det gott och hälsa familjen.

Lotta

Carina sa...

Sicka fina bilder! Oxh så skönt med solsken... Det behöver vi alla efter en lång och mörk vinter... Vi har yttepytte snö så lite lite ljusare känns det faktiskt :-))
Kram kram igen