onsdag 4 februari 2009

VAB...

.... är kanske vardagen för rutinerade småbarnsföräldrar men det där är fortfarande ett område som jag känner mig som en roukie inom. Moas mage har inte riktigt hämtat sig efter basseluskangreppet häromdagen och så länge hennes mage är opålitlig är hon inte välkommen på dagiset :( Känns fläppt att ha henne hemma eftersom hon inte är sjuk, hon är pigg och glad och vill bli aktiverad! Och eftersom hon inte får komma till dagis måste jag vara hemma och lämna min kollegor i sticket. Dessutom ska man logga in på Försäkringskassans hemsida och anmäla Tillfällig Föräldrapenning vilket är asbökigt. Det är tusentals fält som ska fyllas i... Usch hatar allt sånt där som man MÅSTE göra, men å andra sidan är det ju dumt att ge bort pengarna man har rätt till.


Jaja men tack vare Moas krånglande mage fick jag ju chansen att vara ute i solen tillsammans med unge och hundar. Hade med mig kameran för helt plötsligt infann sig lusten att fota lite och det var länge sedan... Och på grund av det var länge sedan jag använde kameran hade jag inte kollat innan jag åkte om kamerakortet var tömt, vilket det visade sig inte vara. Jag hade 6 bilder att slösa i solen, och där försvann fotolusten! Två hyffsade bilder var det jag kom hem med, en bild på en surig Moa och en på susaRusa.


Annars har jag idag bokat flygbiljetter till Luleå. Fick ett infall att jag skulle passa på att åka upp och hälsa på Linda och titta på Kiwans valpar samt träffa de Dartbarn och barnbarn som finns där uppe. Har ju ända sedan Kastor & Kiwi dejtade för 3 år sedan pratat om att åka men aldrig kommit iväg men nu tusan. Nu är biljetten bokad, 640 kronor tur och retur var ju superbilligt!!! Att åka bil hade blivit betydligt dyrare plus att det hade tagit sjukt mycket längre tid, man flyger upp på 1 timme och 40 minuter... Kul att ha något att se fram emot!

Något mer jag har att se fram emot är Kristi himmelsfärdshelgen då jag har anmält mig till läger på Stormvallen igen. Den här gången följer Pia & Susanne med, och Tiina skulle ta sig en funderare på om hennes budget tillåter en utflykt för henne också. Hoppas det!

I morgon ska jag jobba kväll och på torsdag är jag ledig (igen) och om Moa är på dagis ska jag förhoppningsvis få mig en liten titt på Malins lilla Tuva igen :)
Linda, fortfarandesuperduperbloggare

Inga kommentarer: