onsdag 25 februari 2009

I-landsdilemma

Jag KAN inte bestämma mig...

Jag jobbar nästa gång nu på söndag och måndag natt och sover således en stund på tisdagen. Därefter är jag ledig ända till den 8:e mars :D Halleluja!
Och mitt lilla dilemma? Jag kan inte bestämma mig för om jag & Moa ska passa på att åka upp till släkten i Jämtland eftersom det var lääänge sedan vi var uppe och nu när jag är ledig några dagar känns det lugnt att köra så långt. Eller ska jag vara hemma i veckan och åka till Stormvallen och förkovra mig och Rusa över helgen???
Åhh, och platserna minskar så ska jag dit måste jag bestämma mig snart...

Vilka problem man har va?!

Idag träffades jag och Malin för lite träning, men snöhelvetet satte käppar i hjulen bildligt sagt. Vi började med att gå en sväng men snön gjorde att Malin fick bära Tuva eftersom snön i släppte fram vagnen. Och planerna på Södra var inte plogade så det blev varsit uppletande för Rusa & Pesto, Rusis fick en synretning av mig men det var Malin som lagt ut sina saker och det var inga problem förutom en puck som hon inte had några som helst planer på att ta. Vad ska man med den där till?? var frågan som lös i Rusas ansikte när jag gick med henne och visade den... Jag kommer alltså att hänga runt ishallen inom den närmaste tiden för att lägga vantarna på några sådana där svarta gummimöjjänger.

Efter uppletandet åt vi lunch och det var kul att få en liten närmare titta på (fortfarande)pyttelilla Tuva, som är sin mor upp i dagen. Samma mun och haka och en redan nu mycket bestämd liten dam med ett humör som inte går av för hackor :D men söt som socker (Tuva alltså).

I morgon ska jag förhoppningsvis kunna leta upp nån solig (?) söderbacke och lägga minst ett spårupptag till högreklassapiranten, det drar ihop sig kan man ju minst sagt säga.

Avslutar med att slå ett slag för working-dog.eu, grym sida!

Inga kommentarer: