tisdag 24 februari 2009

Nattblogg

Jobbar natt inatt så nu när det är lite lugnt tänkte jag passa på att skriva några rader.
Helgen avlöpte som vanligt i expresshastighet. Lördagsförmiddagen ägnades åt sökträning, ett bra pass där det mesta flöt på fint. Hade fördröjning på de flesta dykupperna, dvs Rusa fick dykuppen ute i skogen för att sedan gå in till stigen innan hon skickades. Det jag ska tänka på till nästa gång är att skita i att tjata på henne på transporterna in från figuranten utan istället ta med ett koppel. Rusis har liiiite bråttom in tillbaka till stigen för att få gå ut på nästa sida och då har matten en tendens att bli tjatig :) Får vackert lov att träna transporter vid sidan av sökträningen.

Efter söket hämtade jag Johan och Moa och så åkte vi till min gamla "bästis" från högstadiet, vilket i år är 20 år sedan vi slutade nian.... De har en flicka som är jämngammal med Moa och vi har inte hörts av på massor med år, så det var jättekul att ses. Därefter åkte vi hem igen för att ta emot våra kvällsgäster, Banshees husse o matte Per & Helena som vi tilbringat förmiddagen i skogen tillsammans med. De ville gå bort och äta och titta på melodifestivalen och vi ville inte sitta själva. Tack för en jättetrevlig kväll!!

Söndagen var überschlapp, jag hasade runt i morgonrock halva dagen, till mitt försvar vill jag bara säga att jag VAR tvungen att sova middag med Moa eftersom jag skulle jobba natt... Och eftersom ungen hade en lös mage kändes det inte som om dagens planer med långfärdskridskor var att föredra. Kvällen tillbringades i ridhuset för skyddsträningen, och den här veckan kändes det som om Rusis hade hoppat ett litet steg upp i utvecklingstrappan. Hon bet och höll i bra, duktig vovva! Rusa fick sedan tillbringa natten på Brygårds suveräna hundpang, dvs gulliga Pia tog med sig lilla hunden hem eftersom jag skulle tillbringa min natt här på mitt jobb. Vilket underlättar vår familjelogistik ofantligt mycket. TACK!

Den här veckan och nästa hade jag tänkt viga åt att förkovra Rusa i spårupptagens snåriga utbildning, men se den träningen verkar just nu ha snöat inne, bläää!!! Vill ha vår, NU! Det var ju helt perfekt underlag förra veckan, ett par grader kallt och frusen backe vilket gör att hundarna håller sig rena och man kunde träna precis vad man ville. Men aldrig får man vara riktigt glad, näe för då häller snön ner i mängder. Förvisso bara nån decimeter eller ett par, men lagom mycket för att det inte känns helt ok att lägga ner massor med tid på spårträning. Och ska man träna lydnad måste någon plogad yta upphittas. Och jag som hade hittat motivationen igen....

Hoppas ni som sover sover gott, jag är avundsjuk!

Inga kommentarer: