söndag 8 februari 2009

Erfarenhet

Den här helgen har jag fått några nya erfarenheter. Erfarenhet nr 1: Fredagkväll på Kvarnen, Bajens hemmahak. Mitt sällskap var dock supertrevligt, min kursare från KI och maten helt ok, tur att det inte var matchkväll :) Så summa sumarum en trevlig kväll! Smolket i bägaren var att jag var tvungen att jobba 08.00-21.00 (BLÄ!) på lördagen, vilket i och för sig kompenserades en aning med 6 övertidstimmar, således erfarenhet nr 2.

Idag har jag haft en fullspäckad dag, började med lunchhomeparty kl 11.00 hos en mammakompis från Solna. Köpte fiiina kläder till Moa för liiiiite för mycket pengar. Åkte hem och fikade som hastigast med Johan & Moa och sedan var det dags för erfarenhet nr 3: årsmöte på DTBK stod på agendan. Gick egentligen mest dit för att få se lite av mina nya klubbkompisar, känner i stort sett inte någon... Årsmötet gick väl bra, det var över på en knapp timme och människorna verkade helt normala :)

Hem igen för att hinna umgås lite med Moa innan det var dags för nästa utflykt. Måste bara få säga att jag har verkligen VÄRLDENS gulligaste unge!!! Just nu så härmar hon allt man säger och hon gör precis som man själv gör så man måste verkligen tänka sig för. När jag lagade middag stod hon på sin pall bredvid och nickade och svarde med hmm, jaaa, nej när jag frågade vi skulle ha i maten. Fick godkänt för falukorven, tomaten och gurkan men hon ville inte ha bönor i salladen eller kryddor i maten :D Rätt var det var la hon sin hand på min rygg och klappade lite och sa puss mamma! Då smällter mammahjärtat <3

Dagens sista utflykt gick till ridhuset i Solna för veckans skyddspass, och ikväll var inte Rusis på topp. Det har ni inte läst allt för ofta va *ler* Men även solen har sina fläckar (erfarenhet nr 4) och matte var nog inte heller riktigt på hugget om jag ska rannsaka min egen insats. Jovisst kampade hon, men det känns inte riktigt som om vi kommer vidare, men så är det ju med all inlärning. De välkända platåerna vet ni....

Den här veckan kommer det dock finnas tid till träning! Återkommer med rapporter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att mammahjärtat smälte!! Jättesöt bild på "surmoa" nedan. :)

Anonym sa...

Jasså, finns det fläckar i solen :-))
Lite skönt att läsa dock, så känner man sig inte riktigt lika usel.. Iallafall i 5 minuter...

Kram kram
Carina & Narni