torsdag 26 februari 2009

Skit

Om handling och långsiktig konsekvens hade varit ett begrepp som hundar begrep hade mitt dilemma i nedanstående inlägg varit klart! Den lilla skyddshundsaspiranten kom in från kvällskissen hoppar upp i soffan och lägger sig varpå en odör av rävskit sakta sprider sig i huset... Hade nu lilla hunden varit en intelligent individ hade jag kunnat berätta att nattliga hundbad inte bättrar på oddsen att få åka iväg på en kulig helg.

Men eftersom lilla hunden inte kan räknas till de smartaste är det svårt att straffa henne med att vi inte åker eftersom hon inte kommer att fatta det. Duschen med parfymerad handtvål kan nog räknas som straff nog, för det var inget som upskattades av lilla hunden, hon menade att hennes tuffa image solkades av liljekonvaljdoften.
Så jag har kvar mitt dilemma plus att jag har en äcklig ointelligent liten hund som gärna pryder sin kropp med skit. Är det någon som vet hur jag ska komma tillrätta med mina bekymmer, lämna gärna en kommentar med facit. Tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bada, bada, bada och åter bada;)

Kram Bettan

Anonym sa...

Det verkar ju onekligen vara en ärftlig defekt...

/Orca - minst lika äcklig syster